
A multimédia szerepe a tanulásban
Látni, hallani, megérteni
Az elmúlt években jelentős mértékben megnőtt a kereslet az oktatási címkével ellátott alkalmazások iránt. Ezek a programok többnyire olyan multimédiás elemeken keresztül közvetítenek információt, mint amilyenek a képek, a mozgó figurák vagy épp a különböző hangeffektek, amelyek kiegészülhetnek játékos aktivitásokkal és egyéb interaktív funkciókkal is (pl. beépített szótárak, feladatok stb.).

Népszerűségük nemcsak számuk robbanásszerű növekedésében érhető tetten – csak az AppStore-ban mintegy 200 000 érhető el belőlük –, hanem a felhasználók egyre növekvő számában is. Egyik kiemelt célközönségüket a szülők jelentik, akik közül sokan úgy vélik, hogy gyermekeik ezen alkalmazások révén előnyökre tehetnek szert elsősorban az általános ismeretszerzés, a kognitív képességek, a nyelvi kompetenciák és a kreativitás terén.
A multimédiás eszközök valóban nagyszerű eszközei lehetnek a tanulástámogatásnak, azonban csak akkor származik belőlük előnye a diákoknak, ha körültekintően használjuk őket. Ebben segít Bali Cintia egyetemi tanársegéd (Pécsi Tudományegyetem, Pszichológia Intézet) a Mindennapi Pszichológia 2024/4. lapszámában olvasható írása.
2025-02

