Hirdetés
2024-04

2024-04 lapszámban megtalálható

A multimédia szerepe a tanulásban

Látni, hallani, megérteni

Az elmúlt években jelentős mértékben megnőtt a kereslet az oktatási címkével ellátott alkalmazások iránt. Ezek a programok többnyire olyan multimédiás elemeken keresztül közvetítenek információt, mint amilyenek a képek, a mozgó figurák vagy épp a különböző hangeffektek, amelyek kiegészülhetnek játékos aktivitásokkal és egyéb interaktív funkciókkal is (pl. beépített szótárak, feladatok stb.).

Látni, hallani, megérteni

Népszerűségük nemcsak számuk robbanásszerű növekedésében érhető tetten – csak az AppStore-ban mintegy 200 000 érhető el belőlük –, hanem a felhasználók egyre növekvő számában is. Egyik kiemelt célközönségüket a szülők jelentik, akik közül sokan úgy vélik, hogy gyermekeik ezen alkalmazások révén előnyökre tehetnek szert elsősorban az általános ismeretszerzés, a kognitív képességek, a nyelvi kompetenciák és a kreativitás terén.

A multimédiás eszközök valóban nagyszerű eszközei lehetnek a tanulástámogatásnak, azonban csak akkor származik belőlük előnye a diákoknak, ha körültekintően használjuk őket. Ebben segít Bali Cintia egyetemi tanársegéd (Pécsi Tudományegyetem, Pszichológia Intézet) a Mindennapi Pszichológia 2024/4. lapszámában olvasható írása.

2024-04

2024-04 lapszámban megtalálható

Hirdetés

2025-02

Éves előfizetés
Éves előfizetés
Következő szám megjelenése: 2025-08-21
Befizetési határidő: 2025-08-06
nap | óra | perc | mp
Kosár Előfizetek

MiPszi Aktuál (MAT)

Család

Körvonal

Mentális egészség

Mindennapi filozófia

Mipszicske

Munkapszichológia

Önismeret

Párkapcsolat

Opinion

IN ENGLISH

Kiemelt partnereink