
A bizalom marketingje
A reklámszakma általános megítélése nem túl jó, sokan úgy gondolják, a hirdetések hazugságokkal próbálnak rátukmálni az emberekre olyasmit, amire nincs szükségük. Nos, mindent lehet rosszul csinálni, mindennel vissza lehet élni, de a komolyan vett és tisztességesen végzett marketing kifejezetten emberközpontú.

És nem csupán a marketingnek, hanem már a termékfejlesztésnek is a fogyasztóból kell kiindulnia, mert hosszabb távon nem lehet olyat eladni, ami nem válaszol adekvát módon a leendő vevő valamely igényére. Az pedig, hogy mi a fogyasztói igény, nem egyszerűen technikai kérdés – néha igen összetett, lélektani szempontú elemzést igényel.A márkákkal sokszor tartósabb, jobb a kapcsolatunk, mint embertársainkkal. Bizonyos szempontból úgy viszonyulunk hozzájuk, mintha eleven személyiségek volnának: bízunk bennük, hűek vagyunk hozzájuk, vagy éppen csalódunk bennük. Hogyan váltják ki a marketingkommunikációs technikák a fogyasztókból a bizalom érzését?
Mannhardt András pszichológus, újságíró a Mindennapi Pszichológia 2024/3. lapszámában olvasható cikkében választ kapunk a kérdésre.
2025-02

