Hirdetés

A bizalom marketingje

A reklámszakma általános megítélése nem túl jó, sokan úgy gondolják, a hirdetések hazugságokkal próbálnak rátukmálni az emberekre olyasmit, amire nincs szükségük. Nos, mindent lehet rosszul csinálni, mindennel vissza lehet élni, de a komolyan vett és tisztességesen végzett marketing kifejezetten emberközpontú.

A bizalom marketingje

És nem csupán a marketingnek, hanem már a termékfejlesztésnek is a fogyasztóból kell kiindulnia, mert hosszabb távon nem lehet olyat eladni, ami nem válaszol adekvát módon a leendő vevő valamely igényére. Az pedig, hogy mi a fogyasztói igény, nem egyszerűen technikai kérdés – néha igen összetett, lélektani szempontú elemzést igényel.A márkákkal sokszor tartósabb, jobb a kapcsolatunk, mint embertársainkkal. Bizonyos szempontból úgy viszonyulunk hozzájuk, mintha eleven személyiségek volnának: bízunk bennük, hűek vagyunk hozzájuk, vagy éppen csalódunk bennük. Hogyan váltják ki a marketingkommunikációs technikák a fogyasztókból a bizalom érzését?

Mannhardt András pszichológus, újságíró a Mindennapi Pszichológia 2024/3. lapszámában olvasható cikkében választ kapunk a kérdésre.

2024-03

2024-03 lapszámban megtalálható

Hirdetés

2025-02

Éves előfizetés
Éves előfizetés
Következő szám megjelenése: 2025-08-21
Befizetési határidő: 2025-08-06
nap | óra | perc | mp
Kosár Előfizetek

MiPszi Aktuál (MAT)

Család

Körvonal

Mentális egészség

Mindennapi filozófia

Mipszicske

Munkapszichológia

Önismeret

Párkapcsolat

Opinion

IN ENGLISH

Kiemelt partnereink