Jelenlegi hely

Ez van velem MOST!

Rendben van, ha aggódsz valakiért vagy magadért

A járvány kitörése óta mindenhonnan özönlenek a jótanácsok, a biztatások: „Nézd a jó oldalát!”, „Légy pozitív!”, „Így szabadulj meg a rossz érzéseidtől!”. 

Szerző: 

Ha az emberek ezekkel az üzenetekkel találkoznak, lehet, hogy éppen aktuálisan segít nekik. De az is lehet, hogy a sok pozitív szuggesztió pont az ellentétes hatást váltja ki. Aki nem érzi a jó oldalát, aki éppen nem látja pozitívan, az elszégyellheti magát, aki szorongást vagy veszteséget érez, azt gondolhatja, vele nem stimmel valami.

Pedig MINDEN RENDBEN VAN. Fontos, hogy megengedjük magunknak azt, ami van. És, ha az éppen a veszteség vagy a szomorúság, akkor az is rendben van. Rendben van, ha hiányzik neked a szabad közlekedés, rendben van, ha hiányzik a kávézás a barátnőddel, rendben van, ha hiányzik egy jó sörözés, vidám kerti sütögetés, vagy hiányzik a munkahelyed, a kollégákkal, a kihűlt kávéval, a vibráló neonnal. Rendben van, ha már unod a szobád falát, rendben van, ha feszít, hogy túl sokat, vagy éppen túl keveset vagy egyedül, rendben van, ha rossz érzés maszkot viselni, mások maszkkal fedett arcába, aggódó tekintetébe nézni. Rendben van, ha aggódsz valakiért vagy magadért.  EZ VAN MOST VELED. Ami nem jelenti azt, hogy mindig ez lesz, nem jelenti azt, hogy dédelgetni vagy marasztalni kell ezeket a rossz érzéseket. Csak azt jelenti, most ez van. Ha megengeded magadnak ezeket az érzéseket, és gondoskodással, szeretettel gondolsz szenvedő, rosszkedvű önmagadra, és nem haragszol a benned keletkező negatív érzésekre, akkor oldódni fog és egy másik „ez van” jön el. Akkor majd az lesz a most.

Nem kell görcsösen elhessegetni a negatívat. A negatív érzés olyan, mint egy látogató, belép az életünkbe, elidőzik kicsit, és ha nem marasztaljuk, ha nem tápláljuk újabb negatív gondolatokkal, csak szelíden megfigyeljük, akkor majd továbbáll. Engedd meg a negatívnak, hogy megmutassa magát, add meg ezeknek az érzéseknek is a lehetőséget arra, hogy megfogalmazódjanak, nevezd őket néven: csalódás, frusztráció, aggdalom, szorongás stb. Ha így teszel, nem lesz oka arra, hogy egyre erőteljesebbé válva próbálja elérni, hogy ráfigyelj. Míg, ha küzdesz ellene, mindenáron hátat akarsz fordítani neki, egyre hangosabbá válik, egyre több figyelmet követel. Vedd észre, ismerd el, hogy ez a Te érzésed most. És aztán engedd elmenni. Ez is a létezés egy módja: a tudatos jelenlét, abban, ami van. Akár jó, akár rossz. MOST EZ VAN, ez a valóság, amely állandóan változik.

 

                                                                                                                     

Share

Ez is érdekelhet

Korunk jellegzetes vonásai erősen befolyásolják a járványhoz való viszonyulásunkat, hétköznapjainkat, sőt, egymáshoz való viszonyulásainkat is.

Mik azok az események, történetek, amik olyan örömforrást jelentenek, amihez nem feltétlenül kell megnyerni a lottó ö

A Semmelweis Egyetem Pszichiátriai és Pszichoterápiás Klinikáján indult impulzivitás-kutatáshoz 18-35 éves fiatalok j

Nem elég azt éreznünk, hogy megértjük a másikat – ezt ki is kell fejeznünk ahhoz, hogy ő is érezze a megértésünket.

A kétezres évek eleje óta a férfiaknál csaknem öt, a nőknél három évvel nőtt a születéskor várható élettartam

Mit tehetünk, milyen módszerek állnak rendelkezésünkre, ha egészségünket meg akarjuk tartani?