
T-kvíz, azaz egy új, innovatív oktatási rendszer
„A frontális oktatás elesett. Ráadásul ma már tudjuk, hogy bár mintegy 150 éve ez az intézményi edukáció alapja, soha nem is működött elég hatékonyan” – véli dr. Racsmány Mihály memóriakutató, egyetemi tanár, akivel a tudás és tanulás értékéről, hatékonyságának gazdasági és társadalmi következményeiről és egy forradalmi újdonságról beszélgettünk.

A szegedi egyetem oktatójának és a Nemzeti Agykutatási Program kutatócsoport-vezetőjének fő kutatási területei az emlékezeti zavarok, az előhíváson alapuló tanulási formák alkalmazása, illetve a pszichiátriai és neurológiai zavarok neuropszichológiai diagnosztikája. Számos nemzetközi kézikönyv, neuropszichológiai teszt fordítója és hazai adaptálója. Jelenleg egy merőben új, innovatív oktatási rendszer kidolgozásán, fejlesztésén és megvalósításán dolgozik.
Ha érdekli, mit jelent ez a forradalmi újítás az oktatásban, keresse a Mindennapi Pszichológia 2023/3. számát a nagyobb újságárusoknál.
Zákányi Lili szociológus, családi és pártanácsadó, integrált szülő-csecsemő konzulens
2025-02

