Jelenlegi hely

Mit őriz az iskolaőr?

Rengeteg oka lehet annak, ha egy gyerek agresszívan lép fel.

Az iskolaőr „közreműködik a nevelési-oktatási intézmények rendjének – azok területén, tanítási időben történő – fenntartásában." A rendszer azt bizonyára jól felismerte, hogy agresszív gyerekek bizony vannak – az agressziót pedig kezelni kell...

Szerző: 

"Intézkedésre és kényszerítőeszköz használatára jogosult, közfeladatot ellátó személy”. A közfeladat ellátásához a középfokú végzettség előnyt jelent, de nem szükséges... A rendszer azt bizonyára jól felismerte, hogy agresszív gyerekek bizony vannak – az agressziót pedig kezelni kell... Ezzel viszont sajnos véget is ért a koncepció helyes kiindulópontjainak és az arra tett javaslatoknak a hosszú felsorolása. Az agressziót ugyanis nem lehet betiltani. Kell vele valamit kezdeni, ez igaz, de a betiltás és a bilinccsel, gumibottal, gázspray-jel, testi kényszerrel, egyenruhával való elrettentés, a büntetés, az agresszió gyökerestül való elfojtása, sőt, már az agresszió puszta gondolatának lenullázása csak azzal jár, csak azzal járhat együtt, hogy az agresszió máshol tör majd elő. Az iskola ötméteres körzetén kívül, játszótéren, otthon, a testvér ellen, önmaga ellen. És persze a kibertérben. Az agresszióval tehát azt kell kezdeni, hogy meg kell érteni. Rengeteg oka lehet ugyanis annak, ha egy gyerek agresszívan lép fel. Otthoni vagy osztálytársak közötti feszültségek, beilleszkedési problémák, tanulási, tanulmányi nehézségek, belső feszültségek. És persze az agresszió lehet életkori krízisek folyománya is. Ezek mind olyan dolgok egyébként, amiken lehet segíteni. Csak éppen nem rendőrségi közreműködéssel...

A teljes cikk a Mindennapi Pszichológia 2020. 3. számában olvasható

Share

A Mindennapi Pszichológia
2021. április–májusi számában
ezekről olvashat:

2021 áprils–május

  • Mit kockáztatunk, mit kockázathatunk?

    Erkölcsi dilemmák járvány idején

  • Yalom és a pandémia

    avagy egzisztenciális kérdések napjaink krízishelyzetében

  • Fény és árnyék a személyiségben

  • Szex a karantén alatt

    avagy hogyan hat szexuális életünkre a pandémia?

  • „Most jót akarsz nekem vagy rosszat?”

    Szándéktulajdonítás a párkapcsolatokban

  • Az egyik fülemen be… és a másikon is!

    Testvérkonfliktusok

  • Mi történt a zenével?

  • „Csak akarnod kell, és meggyógyulsz!”

    A beteghibáztatás csapdája és a kiút keresése

  • Elveszett és megtalált realitás

    A virtuális valóság alkalmazásának lehetőségei a demencia elleni harcban

  • Újrakezdők

    Szingli apák, akik újra párt keresnek

  • Az agy folyton mesterkedik valamiben

  • Siker, csillogás – és ami mögötte van…

    A divatipar egészségkárosító hatásai

  • Macskapszichológia a karantén idején

  • Ha egyszer vége lesz…

    A járvány hatásairól – Tari Annamária, dr. Demetrovics Zsolt, Dr. Gyarmathy Éva, dr. Vizin Gabriella

 

KERESSE AZ ÚJSÁGÁRUSOKNÁL!

Ez is érdekelhet

A legtöbb – 89% – szülő úgy gondolja, hogy a kisgyerekeknek otthon és az iskolában egyaránt kell megtanulniuk a kiber

Sok helyzetet meg lehet oldani „házon belül”, ám ajánlatos külső szakemberhez fordulni, ha azt tapasztalja a család, hogy nem képes megoldani a felmerülő problémákat.

Ez az időszak kitörölhetetlen nyomot hagy mindannyiunk életében.

Kérdés, hogy még meddig és egyáltalán: miért?

Szűk pesti utcán találkoztam velük, a fiatal anyukával és 3-4 éves forma kisfiával - amikor beértem őket, talán már a

Mert mindenki a legjobbat akarja gyermekének, ez elvitathatatlan – ám mindennek ellenére a veszteség, a gyász szocial