
Az iskolaőr „közreműködik a nevelési-oktatási intézmények rendjének – azok területén, tanítási időben történő – fenntartásában." A rendszer azt bizonyára jól felismerte, hogy agresszív gyerekek bizony vannak – az agressziót pedig kezelni kell...
"Intézkedésre és kényszerítőeszköz használatára jogosult, közfeladatot ellátó személy”. A közfeladat ellátásához a középfokú végzettség előnyt jelent, de nem szükséges... A rendszer azt bizonyára jól felismerte, hogy agresszív gyerekek bizony vannak – az agressziót pedig kezelni kell... Ezzel viszont sajnos véget is ért a koncepció helyes kiindulópontjainak és az arra tett javaslatoknak a hosszú felsorolása. Az agressziót ugyanis nem lehet betiltani. Kell vele valamit kezdeni, ez igaz, de a betiltás és a bilinccsel, gumibottal, gázspray-jel, testi kényszerrel, egyenruhával való elrettentés, a büntetés, az agresszió gyökerestül való elfojtása, sőt, már az agresszió puszta gondolatának lenullázása csak azzal jár, csak azzal járhat együtt, hogy az agresszió máshol tör majd elő. Az iskola ötméteres körzetén kívül, játszótéren, otthon, a testvér ellen, önmaga ellen. És persze a kibertérben. Az agresszióval tehát azt kell kezdeni, hogy meg kell érteni. Rengeteg oka lehet ugyanis annak, ha egy gyerek agresszívan lép fel. Otthoni vagy osztálytársak közötti feszültségek, beilleszkedési problémák, tanulási, tanulmányi nehézségek, belső feszültségek. És persze az agresszió lehet életkori krízisek folyománya is. Ezek mind olyan dolgok egyébként, amiken lehet segíteni. Csak éppen nem rendőrségi közreműködéssel...
A teljes cikk a Mindennapi Pszichológia 2020. 3. számában olvasható
