2009-03

A leggyorsabb hajtómű – A főszerkesztő előszava

A pszichológia világa – hírek

Kiskirályok a családban – avagy az elkényeztetésről

Leckék az anyaméhben

Unalmas és magányos tanulás helyett

Mit tud a gyermeki agy? – Tíz kérdés az olvasás fejlődéséről és fejlődési zavaráról

Kiből lehet jó pszichológus? – Beszélgetés dr. Bagdy Emőkével

Se vele, se nélküle – Játszmák a párkapcsolatokban

Szenvedélyes (v)iszonyaink – Mit keres az egér a hálószobában?

Mitől jó a játék? – Pszichológia a videójátékok mögött

Egy aktív-éber hipnotizőr – Interjú Bányai Éva professzorral (2. rész)

Alvó világ

Rosszalvók, ébresztő!

Határok nélkül – A borderline személyiségzavarról

Figyelemzavar a felnőttkorban

Én valahogy sejtettem… – Onkopszichológia

Mikor forduljunk pszichológushoz?

Az MPT első szabadon választott elnöke – Interjú dr. Czigler Istvánnal

Buda Béla és Lux Elvira köszöntése

Mi is az a mediáció?

Aronson mozaik-módszere

Az etnocentrikus gyermek

Gyógyító szavak – Beszélgetés dr. Szigecsán Tamással

Mindennapi balekságaink

A nem ismert tartomány

Lapszemle

Konferenciák

Tallózó

Mítoszok tesztje – Állítólag…

2009-03  Galéria kép 1.

Az alábbi cikkek a magazinban is megtalálhatóak:

Mit tud a gyermeki agy?
Tíz kérdés az olvasás fejlődéséről és fejlődési zavaráról
Mit tud a gyermeki agy?

Hogy megértsük, miért nem sikerül minden kisgyermeknek gyorsan és jól megtanulnia olvasni, jó, ha ismerjük azt is, mit tud erről a kérdésről a tudomány. A hagyományos magyarországi munkamegosztásban az olvasástanulás pedagógiai, az olvasási zavar – beleértve a diszlexiát is, – gyógypedagógiai téma. Másutt ez nem egészen így van, s ma már nálunk is erősödik a pszichológia és az idegtudomány szerepe, meg egy kicsit a kettőjük házasságából született kognitív idegtudományé is. Mi több, egy nagyon új terület, a pedagógiai idegtudomány is szót kér, amely azt vizsgálja, milyen az iskola, mindenekelőtt a tanítási és fejlesztési módszerek hatása a fejlődő agyra.

Mit keres az egér a hálószobában?
Szenvedélyes (v)iszonyaink
Mit keres az egér a hálószobában?

Mit tud kínálni a nőknek – vagy megfordítva a kérdést: mit nem kapnak meg a pornó-oldalakat látogató nők, amit még e „plasztik-romantika” is pótolni, csillapítani képes? Természetesen nem a szex az egyetlen válasz. Nők esetében népszerűbbek az interaktív csevegős-csetelős, fantázia-szerepjáték elemeket tartalmazó szolgáltatások az online pornófilmekkel szemben – ami pedig a felszabadultság, anonimitás (a vágyak szabad kiélése, a titkos és másképp szégyellt kívánságok kimondása) mellett egyfajta kötődési illúziót, a valakihez tartozás érzését is nyújtja, s a játékosságnak is teret enged.

Mitől jó a játék?
Pszichológia a videójátékok mögött
Mitől jó a játék?

A számítógépes játékokban gyakran megcélzott belső igény az autonómiára törekvésis, az az érzés, hogy megkötések nélkül cselekedhetünk. Ezt különösen az utóbbi időkben egyre fejlettebbé váló programok teszik lehetővé, amelyek akár egész városokat vagy világokat teremtenek meg és tesznek virtuális homokozóvá, ahol a játékos szinte bármit megtehet. Ne feledjük, hogy agyunk bizonyos mértékben becsapható, tehát nem feltétlenül kell valós képességeinket használnunk egy probléma megoldásában, vagy igazi lények fölött gyakorolnunk a hatalmat ahhoz, hogy egy-egy belső motívumot kielégítsünk. 

Kiemelt partnereink