Jelenlegi hely

Hogy jobban aludjunk…

Kapcsoljuk ki és vigyük ki a hálószobából mobil eszközeinket...

A nyári időszakban sokaknak okoz alvási problémákat a napfényes órák megnövekedett száma. A Loyola Egyetem kutatói néhány olyan trükkel szolgálnak, amelyek segíthetnek az éjszakai alvásban. Először is azt tanácsolják, hogy lefekvés előtt legalább egy órával kezdjünk elcsendesedni és pihenni. Ne eddzünk, és ne végezzünk semmilyen más intenzív testmozgást. Kapcsoljuk ki és vigyük ki a hálószobából mobil eszközeinket. Sötétítsük el a szobát, és a hőmérséklet, az ágynemű, a matrac és a hálóruha tekintetében hozzunk létre kényelmes alvókörnyezetet.

Próbáljunk mindennap azonos időpontban lefeküdni. Lefekvés előtt néhány órával már ne együnk és igyunk semmit, mert ezzel is csökkenthetjük az éjszakai vécére menés valószínűségét. Készítsünk egy listát azokról a dolgokról, amik aggasztanak, a jövőbeni teendőinkről és a hasonló ügyeinkről – ez segít a szorongás oldásában és gondolataink szervezésében, egyben előkészít az alvásra. Azt pedig kétszer is gondoljuk meg, hogy velünk aludjon-e a háziállatunk – ha éjszaka mocorog és zajt csap, az is zavarhat az alvásban.

Ha valaki lefekvés előtt szed gyógyszert, megpróbálhatja inkább reggel bevenni, vagy fordítva. Amennyiben erre gyanakszunk, beszéljünk orvosunkkal a gyógyszer időzítésének módosításáról. „Tanítsuk meg” az agyunknak és a testünknek, hogy a hálószobát a pihenéssel és az alvással társítsa, ne az edzéssel, játékkal vagy tévénézéssel. Házastársunkkal is beszélhetünk a megfelelő alvási stratégiákról, mert a siker érdekében az ő támogatásukra is szükségünk lesz.

Ha pedig mindezek ellenére nem múlnak el alvászavaraink, előfordulhat, hogy alvási apnoé áll a háttérben – ennek kiderítéséhez alvásvizsgálatnak kell alávetni magunkat.

Share

Új hozzászólás

Filtered HTML

  • Engedélyezett HTML jelölők: <a> <p> <span> <div> <h1> <h2> <h3> <h4> <h5> <h6> <img> <map> <area> <hr> <br> <br /> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <table> <tr> <td> <em> <b> <u> <i> <strong> <font> <del> <ins> <sub> <sup> <quote> <blockquote> <pre> <address> <code> <cite> <embed> <object> <param> <strike> <caption> <!--pagebreak--> <iframe>
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.

Plain text

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
Kép CAPTCHA
Be kell írni a képen látható karaktereket.