Hirdetés
Mipszi

Egyre több alkoholt látnak a gyerekek a filmekben

 Jelentősen nőtt az alkoholmarketing aránya a filmekben az elmúlt két évtizedben, különösen a népszerű gyerekműsorokban – derül ki egy friss kutatásból.

Egyre több alkoholt látnak a gyerekek a filmekben

„Mivel a gyerekek és a kamaszok példaképként tekintenek a filmekben látható szereplőkre, igen komoly probléma, hogy ezek a karakterek egyre többet isznak. Ha egy népszerű főhős egy bizonyos alkoholfajtát vagy márkát fogyaszt, előbb-utóbb a személyéhez kapcsolják az adott italt, és maguk is vágynak arra, hogy az adott ital elfogyasztásával hozzá hasonlóvá váljanak”- fogalmaz Dr. James Sargent, a Dartmouth School of Medicine professzora. A szakember szerint éppen ezért kicsit sem furcsa, hogy a filmekben leggyakrabban feltűnő márkák azok, amelyeket a kiskorú szeszfogyasztók a legszívesebben isznak. A kutatás során a szakemberek az 1996 és 2015 között legnépszerűbb filmeket elemezték. Kiderült, hogy évente mintegy 5 százalékkal nőtt az alkoholos termékmegjelenítések száma, ami a teljes kutatási időszak során 92 százalékos növekedést jelent. Tízből majdnem kilenc film biztosan tartalmazott alkoholos termékmegjelenítést, konkrét márkák pedig a filmek 44 százalékában jelentek meg. A gyerekek számára is elérhető, korhatár nélküli filmek 85 százalékában ivott az egyik főhős alkoholt, konkrét márkák pedig tízből kilenc gyerekfilmben tűntek fel.

 

Hirdetés

2025-02

Éves előfizetés
Éves előfizetés
Következő szám megjelenése: 2025-08-21
Befizetési határidő: 2025-08-06
nap | óra | perc | mp
Kosár Előfizetek
Hirdetés
Kiemelt partnereink