Jelenlegi hely

Dr. Gyarmathy Éva

Klinikai és neveléslélektani szakpszichológus, az MTA TTK Kognitív Idegtudományi és Pszichológiai Intézet tudományos főmunkatársa. Az ELTE PPK, az Óbudai Egyetem és a Szegedi Egyetem oktatójaként és pszichoterapeutaként is a különleges helyzetű tehetségekkel foglalkozik.

Az MTA Természettudományi Központ Kognitív Idegtudományi és Pszichológiai Intézet tudományos főmunkatársa.

"Átütő tehetségekkel és különleges helyzetű tehetségekkel foglalkozom, olyanokkal, akik tanulási zavar, hiperaktivitás/figyelemzavar, autizmus és/vagy kulturális különbségek miatt gyakran félreértettek. A fenti témákban tanítok az ELTE PPK, az Óbudai Egyetem és a Szegedi Egyetem kurzusain. A közoktatásba beilleszkedni nem tudó gyerekeket és serdülőket befogadó iskolákban vagyok tanácsadó.

Pszichoterapeutaként is a különleges helyzetű tehetségekkel foglalkozom. Megalakítottam a Serdülő és Felnőtt Diszlexia Központot (http://www.diszk.hu) és a Sajátos Nevelési Igényű Tehetségeket Segítő Tanácsot (http://sni-tst.eu), amelyet a Tehetségműhely Alapítvány (http://www.tehetsegmuhely.com) szervez.

További információk: http://www.diszlexia.hu

 

A Mindennapi Pszichológiában megjelent cikkek

  • Tudna, ha akarna… Az alulteljesítés ördögi köre. 2009.4.sz..
  • A tudásszomj és a „tanulógép” – 2012. 6.sz.
  • A szabálytalan tehetség. 2010. 4.sz.
  • „Érezd az erőt!” – 2013. 6.sz.
  • Ne tanítsd, hadd tanuljon! – 2015. 4. sz.

Videók a www.mipszi.hu oldalon

Publikációk

  • Gyarmathy Éva (2012) Diszlexia a digitális korszakban. Műszaki Könyvkiadó, Budapest.
  • Gyarmathy Éva (2007) A tehetség – Háttere és gondozásának gyakorlata. ELTE Kiadó, Budapest.
  • Gyarmathy Éva (2007) Diszlexia. Specifikus tanítási zavar. Lélekben Otthon Kiadó, Budapest.
  • Gyarmathy Éva (2015) Amikor a tyúkok találják ki... Tanítani Online, http://www.tani-tani.info/amikor_a_tyukok
  • Gyarmathy Éva (2015) „Kiterítenek úgyis” Tanítani Online, http://www.tani-tani.info/kiteritenek_ugyis
  • Gyarmathy Éva (2015) A különleges helyzetű tehetség és a tehetséggondozás szemléletváltásának szükségszerűsége. Magyar Pszichológiai Szemle, 2015, 70. 2/5. 371–393. DOI: 10.1556/0016.2015.70.2.5.
  • Gyarmathy Éva (2015) Diák3.0 – A határtalan lehetőségek generációja. Oktatás-Informatika. 1. szám. 32-42.
  • Gyarmathy Éva (2014) Két út van előttem, melyik a harmadik. Tani-Tani Online, http://www.tani-tani.info/ket_ut_van_elottem
  • Gyarmathy Éva (2014) A hazai tehetséggondozás buktatói. Tani-Tani Online, http://www.tani-tani.info/a_hazai_tehetseggondozas
  • Gyarmathy Éva (2013) Egy átmeneti korszak nyűgei és dilemmái. In Szerk. Szekszárdi Júlia: Digitális_degeneráció 2.0. Underground Budapest. 45-61.

 

Kulcsszavak: kognitív képességek, kreativitás, tehetség, tanulási zavarok, hiperaktivitás/figyelemzavar, autizmus, digitális korszak, neurológiai harmonizáció, nyelvtanulás, többnyelvűség