Jelenlegi hely

2013-03 június

3 Piros öröm A főszerkesztő előszava

5 A pszichológia világa – Hírek

7 Önbecsülés, önszeretet, önteremtés

10 Ideális, elvárt és nem kívánt énjeink

11 Kritikus pont: ha valami nem megy… – Önbizalom a mindenhatóság érzésének tükrében

16 Az életed legyen a tiéd! – Az érzelmi kompetenciáról…

18 Szociális gátlás, szociális fóbia

20 Mellbedobással győz? – A plasztikai műtétekről 

24 Menekülés a kapcsolatokba

28 Kötődés

31 „Iskolalátogatás” Carl Rogers nyomdokain – Személyközpontú megközelítés a tanításban 

34 Az élet látás nélkül

36 Egy tökéletes társadalom modellje van bennünk – 1. rész

40 Korosodás – idősödés: érték vagy stigma?

44 Csalás-e vagy ámítás? – A hipnózis

47 Önkéntes leszek!

48 Mindig az ember számít – Ashokások a veszélyeztetett és drogos gyerekekért

51 „Melyiket válasszam?” – A kutya személyiségkutatása

56 Banklélektan – avagy kinek dolgozzon a pénzem?

58 Egy lélekbúvár gondolatai – Ocztos István képeihez

60 Kettő az egyben – Jelmezbál és fókamutatvány

62 Kongresszusok, konferenciák, események

64 Tallózó

66 Lexikon

A Mindennapi Pszichológia
2018 április–májusi számában
ezekről olvashat:

Mindennapi Pszichológia 2018. április–május

  • „Ebből kell kihoznom a maximumot”

    Az évek során rengetegen nekem szegezték a kérdést, hogy kerekesszékkel élhet-e az ember teljes életet – bármit is jelentsen az –, és hogy honnan merítek erőt, mi vitt tovább a baleset után? Kétszínűség lenne azt állítani, hogy az ember élete egy ilyen trauma után nem változik meg, nem lesz nehezebb, de el kell fogadni a megváltoztathatatlant: majdnem meghaltam, de élek.

  • Miért nem járt pszichoterápiába Harry Potter?

    Ha valaki nem ismeri Harry Potter világát, ha nem olvasta s nem látta filmen sem, valószínű, hogy egy-két dolgot mégis tud róla. A történetből Harry olyan kapcsolatait emelem ki, melyek azt mutatják meg, hogyan tudta megőrizni elméjének integritását, épségét, miért nem tört össze és miért nem szorult mentális segítségre az évek során.

  • Filozofáló gyerekek?

    Lehetnek-e bölcsek, szerethetik-e a bölcsességet a gyerekek? A filozófia ugyanis eredetileg a bölcsesség szeretetét jelentette… A filozófia nem olyan, mint például a matematika, ahol gyakran hallunk zseniális csodagyerekekről. Matematikai gyerekzsenik vannak, filozófiai gyerekzsenik nincsenek.

  • „Na, most menjek vagy maradjak?”

    Az évek során rengetegen nekem szegezték a kérdést, hogy kerekesszékkel élhet-e az ember teljes életet – bármit is jelentsen az –, és hogy honnan merítek erőt, mi vitt tovább a baleset után? Kétszínűség lenne azt állítani, hogy az ember élete egy ilyen trauma után nem változik meg, nem lesz nehezebb, de el kell fogadni a megváltoztathatatlant: majdnem meghaltam, de élek.

  • Érzem, ha várom – A test az elmében

    Amikor este mezítláb a hálószobába menet véletlenül belerúgunk a küszöbbe és csillagokat látunk a fájdalomtól, teljesen biztosak vagyunk abban, hogy a fájdalom a lábujjunkban van. Ám egészen konkrétan lokalizálható fájdalmat, viszketést amputáció után is sokan éreznek rövidebb-hosszabb ideig az eltávolított végtagban, ami egyértelműen mutatja azt, hogy a fájdalom az elmében (ha úgy tetszik, az agyban) születik.

  • /ul>

ÉS MÉG: A legreziliensebb ember – A főszerkesztő előszava • A pszichológia világa • Az önbizalomról – kicsit másképp„Naponta elforintosítjuk a hálánkat” – Interjú Oláh Attila professzorral • Reziliencia – a rugalmas ellenálló képesség Erkölcsi dilemmákA leválásról és az elengedésrőlSzilikon, szeretlek!A végzet asszonyaiMit öröklünk és mit nem? – Genetika/genomika és epigenetika 2. • Metabolikus memóriaTANTUdSZ – egészségnevelés kortárs-oktatássalA tiltott gyümölcs tudományaA mesterséges intelligencia és a pszichológia • Kongresszusok, konferenciák • A pszichológus válaszol

KERESSE AZ ÚJSÁGÁRUSOKNÁL!