Jelenlegi hely

Mozgás szívünk egészségéért!

Sokan hiszik, hogy a testmozgás csupán a karcsúságról, a kisportolt testről szól. Ez persze tévedés.

Sokan hiszik, hogy a testmozgás csupán a karcsúságról, a kisportolt testről szól. Ez persze tévedés, hiszen a tudósok szerint a rendszeres sport akár krónikus betegségek kordában tartására is alkalmas – ezek között szerepelnek a különféle szívbetegségek, a hátfájás, a reuma, az ízületi fájdalmak, a légzőszervi problémák, a diabétesz és más krónikus fájdalmak, amelyekre a legtöbb orvos gyógyszert ír fel, esetleg műtétet javasol, holott a testmozgás is megoldhatja a problémát. „Számos orvos és páciens nincs tisztában azzal, hogy a rendszeres testmozgás igenis a krónikus betegségek egy kezelési alternatívája. Természetesen nem minden esetben és nem minden gyógyszert vált ki, de mindenképpen számos szert pótol, és jelentős javulást hoz. Olyannyira, hogy hatására nemritkán sem további gyógyszerekre, sem műtétre nincs szükség, ráadásul mellékhatásoktól sem kell tartani” – fogalmazza meg kutatásuk lényegét dr. Tammy Hoffmann, a Bond University munkatársa a Canadian Medical Association Journal hasábjain megjelent összefoglalóban. Dr. Hoffmann szerint komoly probléma, hogy még a háziorvosok sem javasolják a mozgást alternatívaként, holott számos esetben a gyógyszer teljesen kiváltható a segítségével. A szakember szerint fontos, hogy a jelenségről az egészségügyi dolgozók nyíltan beszélgessenek, pozitív tapasztalataikat megosztva egymással.

Egy másik kutatás szerint már egy kis testmozgás is csökkentheti a szívbetegségek kockázatát a fiatal nőknél. Akik heti 2,5 órát aktív testmozgással töltenek, 25 százalékkal kisebb eséllyel kényszerülnek szembenézni a szívbetegségek kockázatával, mint azok, akik egyáltalán nem mozognak – derül ki a Circulation című szaklapban publikált anyagból. „Azok a szokások és döntések, amelyek életünk első felének részei, nagyban befolyásolják azt, hogy életünk második felében milyen életminőségnek örvendhetünk. A legfontosabb, hogy a fizikai aktivitás magasabb szintje nagymértékben hozzájárul a szívbetegségek, a stroke, a rákfajták, a diabétesz és számos egyéb krónikus betegség kialakulásának megakadályozásához” – fogalmazott dr. Erin Michos, a baltimore-i John Hopkins School of Medicine munkatársa. A nők többféleképpen teljesíthetik a heti ajánlott 150 perc fizikai aktivitást: az edzőtermi mozgás, a séta, a biciklizés és más testmozgás egyaránt ajánlott. „Fontos, hogy a normális testsúlyú és túlsúlyos nők egyaránt aktívak legyenek, és tudatosodjon bennük, hogy mindezt későbbi egészségük érdekében teszik” – vélekedik a szakember, aki az ún. Nurses Health Study alapján több mint 97 ezer, 27 és 44 év közötti nő egészségügyi adatainak elemzésével vonta le következtetését.

Új hozzászólás

Filtered HTML

  • Engedélyezett HTML jelölők: <a> <p> <span> <div> <h1> <h2> <h3> <h4> <h5> <h6> <img> <map> <area> <hr> <br> <br /> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <table> <tr> <td> <em> <b> <u> <i> <strong> <font> <del> <ins> <sub> <sup> <quote> <blockquote> <pre> <address> <code> <cite> <embed> <object> <param> <strike> <caption> <!--pagebreak--> <iframe>
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.

Plain text

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
Kép CAPTCHA
Be kell írni a képen látható karaktereket.