Jelenlegi hely

Hogyan győzhető le az álmatlanság?

Sok ember számára – főként a nőkről van szó – azért nehéz az éjszakai nyugalom, mert élő ébresztőóraként lüktet agyukban a tennivalók listája, gyakran teljesen irreális elvárásokkal. Munkahelyi határidők, családi konfliktusok, az állandó stressz – mind hatással lehet arra, hogy képesek vagyunk-e pihenni. 

Az igazság az, hogy bármilyen problémánk is van, az éjszaka közepén garantáltan súlyosabbnak fog tűnni, mint amilyen valójában, hiszen adott pillanatban teljesen tehetetlenek vagyunk - állítja a Northumbria Sleep Research Laboratory munkatársa, Jason Ellis. Az alváshoz agyunk racionális, logikus gondolkozásért felelős része „parkolópályára” kerül, ezért teljesen irracionális álmaink is lehetnek. Az aggodalom hatásra az agy aktivizálódik, és rosszabb esetben egy igen komplex stresszreakció is megjelenik, amelynek hatására akkor sem tudunk már elaludni, ha rettenetesen fáradtak vagyunk.

A szakember szerint segít, ha lefekvés előtt két órával 45 percet arra szánunk, hogy készítsünk egy listát a legfontosabb másnapi teendőkről, és átgondoljuk, mit hogyan oldunk meg. Ha éjjel felébredünk és eszünkbe jut valami, azt elég felírni a papírra, és máris visszaalhatunk. Ugyanitt azt is tüntessük fel, hogy mit tettünk azért, hogy jól haladjunk. Érdemes azt is lejegyezni, hogy mit értünk el a nap folyamán, ez ugyanis elégedettségérzetet és nyugalmat ad. Pár szóban azt is megemlíthetjük, hogy mik voltak a nap pozitív fejleményei, illetve mi az, amin érdemes lenne változtatni.

 

 

Új hozzászólás

Filtered HTML

  • Engedélyezett HTML jelölők: <a> <p> <span> <div> <h1> <h2> <h3> <h4> <h5> <h6> <img> <map> <area> <hr> <br> <br /> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <table> <tr> <td> <em> <b> <u> <i> <strong> <font> <del> <ins> <sub> <sup> <quote> <blockquote> <pre> <address> <code> <cite> <embed> <object> <param> <strike> <caption> <!--pagebreak--> <iframe>
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.

Plain text

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
Kép CAPTCHA
Be kell írni a képen látható karaktereket.

Ez is érdekelhet

Sokáig nem tudunk elaludni, vagy megébredés után nehezen alszunk vissza – mi a teendő ilyenkor?

Természetes módon összeillünk-e a szerelmünkkel, a partnerünkkel, a feleségünkkel, a férjünkkel, vagy csupán megpróbálunk összeilleszteni tökéletesen soha össze nem illő...

És bár ez az érzelmi igény teljesen jogosnak látszik, mégis gyakran látjuk azt, hogy sokan mintha szántszándékkal ker

Napjainkban gyakran azt éljük meg, hogy magunkra vagyunk utalva betegséget sejtető, megfejthetetlen panaszainkkal.

A fokozott zajterhelés általában véve rontja az életminőséget, emeli az észlelt stressz szintjét, és negatívan hat a jóllétre.

A kombinált fogamzásgátló tabletták igen széles skálája okozhat komoly hangulatingadozásokat és állandó fáradtságot