Jelenlegi hely

A kávészünet hatékonyabbá teszi a munkát

Jó hír a kávéautomaták szerelmeseinek: a munka közben tartott gyakori rövid szünetek növelik az állóképességet és csillapítják az ülőmunka miatti fájdalmakat, így hatékonyabbá varázsolnak. 

A szünetek különösen sok energiával töltik fel a dolgozókat, ha olyasmivel foglalkozhatnak közben, amit szeretnek – állítják a szakemberek. A tanulmány szerzői úgy fogalmaztak, hogy a munkavállalók a mobiltelefonokkal ellentétben nem olyanok, hogy teljesen le kell meríteni őket az optimális teljesítmény elérésének érdekében. A kutatást vezető Emily Hunter, a Texas-i Baylor Egyetem Hankamer Üzleti Iskolájának munkatársa aszerint a rövid szünetek nemcsak a termelékenységet növelik, hanem a munkával való elégedettséget és a munkakörön kívüli teendőkért való lelkesedést is, továbbá segítenek mérsékelni az érzelmi kifáradást. Az eredmények olyan időszakban láttak napvilágot, amikor az irodai dolgozókra egyre nagyobb nyomás nehezedik a munkaidő kitolásáért, és ettől fennáll náluk a kiégés veszélye. A kutatás hazájában, az Amerikai Egyesült Államokban minden ötödik munkavállaló legalább 60 órát dolgozik hetente.

 

 

Új hozzászólás

Filtered HTML

  • Engedélyezett HTML jelölők: <a> <p> <span> <div> <h1> <h2> <h3> <h4> <h5> <h6> <img> <map> <area> <hr> <br> <br /> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <table> <tr> <td> <em> <b> <u> <i> <strong> <font> <del> <ins> <sub> <sup> <quote> <blockquote> <pre> <address> <code> <cite> <embed> <object> <param> <strike> <caption> <!--pagebreak--> <iframe>
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.

Plain text

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
Kép CAPTCHA
Be kell írni a képen látható karaktereket.

Ez is érdekelhet

Az angolul co-livingnek vagy co-housingnak nevezett megoldás lényege, hogy egy lakóközösség tagjai egy lakásban – vag

Próbálunk elaludni, és hirtelen nem tudunk másra gondolni, mint a legnagyobb baklövéseinkre.

Fedezzük fel az erősségeinket, ha még nem vagyunk ezek tudatában – az életünk derekán sem késő, soha nem késő.

A stresszes állapotot kísérő leggyakoribb tünet – a pszichés feszültséggel párhuzamban – a has feszülése. A stressz persze tartós, ilyenkor a puffadás-tünet is krónikussá...

Törvényszerű, hogy partnereinket saját belső rendezettségünknek, integráltságunk fokának megfelelően választjuk – nincs ezzel másképp a nárcisztikus ember sem.

Miért és mitől félek az önmagammal való találkozással kapcsolatban? Ez az igazi Pandora-szelence. Nem tudhatjuk, mit rejt a mély, s az sem megjósolható, miként hat ránk és...