Jelenlegi hely

Stressz

Megszokni vagy megszüntetni?

Ki ne ismerné a hasi puffadás kellemetlen, feszítő érzését? Ez a fokozott bélgáztermelődés következtében kialakuló testérzet kortól és nemtől függetlenül, egészséges emberekben is előfordul, krónikus panaszként pedig a népesség 15 százalékánál jegyzett klinikai tünet. Előfordulhat háttérbetegségek kísérőjeként, de legtöbb esetben (főként 45 év alatti életkorban) a helytelen életmód egyik korai, figyelmet érdemlő tünete.

Ki ne ismerné a hasi puffadás kellemetlen, feszítő érzését? Ez a fokozott bélgáztermelődés következtében kialakuló testérzet kortól és nemtől függetlenül, egészséges emberekben is előfordul, krónikus panaszként pedig a népesség 15 százalékánál jegyzett klinikai tünet. Előfordulhat háttérbetegségek kísérőjeként, de legtöbb esetben (főként 45 év alatti életkorban) a helytelen életmód egyik korai, figyelmet érdemlő tünete.

Fejfájós és nem fejfájós kontroll-személyeket keresünk!

 Ahhoz, hogy megértsük, milyen esetekben okoz fejfájást a stressz, szükség van fejfájós és nem fejfájós alanyok vizsgálatára is – köztük olyanokra, akik jelentős stresszt élnek meg az életükben.

Ahhoz, hogy megértsük, milyen esetekben okoz fejfájást a stressz, szükség van fejfájós és nem fejfájósalanyok vizsgálatára is – köztük olyanokra, akik jelentős stresszt élnek meg az életükben.

Stresszevés, új megvilágításban

Ezerszer láttuk a filmvígjátékokban: a szerelmi bánattól szenvedő főhősnő bekuckózik a tévé elé egy nagy doboz bonbonnal vagy egy bödön fagyival, és bánatos tekintettel csak eszi, eszi az édességet. No persze sokaknak nemcsak a filmekből ismerős az ilyesmi… 

Ha valaki tartósan vagy alkalomszerűen fokozott stresszt él át, akkor előfordulhat, hogy „az evésbe menekül”.

Jól enni – jól lenni

Tudatosság az evésben

Bár az evés köztudottan biológiai működésünk alapja, a mindennapokban hajlamosak vagyunk egyfajta „időrabló szükségességként” kezelni.

Bár az evés köztudottan biológiai működésünk alapja, a mindennapokban hajlamosak vagyunk egyfajta „időrabló szükségességként” kezelni.

Oldalak

Feliratkozás Stressz csatornájára