Jelenlegi hely

Alvás

Az alvásszabályzás, avagy Csipkerózsika igaz (?) története

Sokunkkal előfordul, hogy eleve nehezen alszunk el, vagy ha éjjel felébredünk, alig tudunk visszaaludni - vagy esetleg nagyon nehezen tudnak minket mások felébreszteni! A probléma általános jelenség, és nagyon fontos, hogy foglalkozzunk vele! Nade hogyan?

Sokunkkal előfordul, hogy eleve nehezen alszunk el, vagy ha éjjel felébredünk, alig tudunk visszaaludni - vagy esetleg nagyon nehezen tudnak minket mások felébreszteni!

Nobel-díjas témában indul alváshigiénés YouTube-csatorna

Mindnyájan tudjuk, hogy aludni jó, sokan azonban csak akkor értik ezt meg, ha valamiért elveszítik képességüket a pihentető alvásra. Dr. Purebl György, a „Te jól alszol?”  c. könyv szerzője nemrégiben azonos címmel YouTube-csatornát indított, amely rövid, szórakoztató animációs filmek formájában  ad információt és tanácsokat az alvással kapcsolatos  kérdésekben.

Mindnyájan tudjuk, hogy aludni jó, sokan azonban csak akkor értik ezt meg, ha valamiért elveszítik képességüket a pihentető alvásra. 

Ön éjjeli bagoly vagy pacsirta? Töltse ki a tesztet, és megtudja!

A Müncheni Kronotípus Tesztből mindenki megtudhatja, hogy ő a pacsirta vagy az éjjeli baglyok csoportjába tartozik-e, s ettől függően a nap folyamán mikor, hogyan fog teljesíteni. A kutatók emellett tippeket is adnak, hogyan befolyásoljuk úgy a kronotípusunkat, hogy a lehető legproduktívabbak legyünk. 

Hogyan győzhető le az álmatlanság?

Sok ember számára – főként a nőkről van szó – azért nehéz az éjszakai nyugalom, mert élő ébresztőóraként lüktet agyukban a tennivalók listája, gyakran teljesen irreális elvárásokkal. Munkahelyi határidők, családi konfliktusok, az állandó stressz – mind hatással lehet arra, hogy képesek vagyunk-e pihenni. 

Oldalak

Feliratkozás Alvás csatornájára