Jelenlegi hely

Nem tudok aludni, mit tegyek?

Mindannyiunkkal előfordul, hogy sokáig nem tudunk elaludni, vagy megébredés után nehezen alszunk vissza. Mi a teendő ilyenkor, létezik erre általános megoldás?

Az ember a fent leírt esetben önkéntelenül stresszelni kezd, hisz tudja: ha nem tud eleget aludni, nagyon nehéz lesz helytállni másnap. Node mi a teendő ebben az esetben? Jól tesszük, ha az elálmosodás kedvéért kedvenc regényünkből olvasunk, vagy ránézünk a Facebook-falunkra? A videóban szereplő megoldás agyunk jutalmazási rendszerével van összefüggésben. A módszer nem kézenfekvő, de annál hasznosabb lehet!

A témával lapunk folyamatosan foglalkozott az elmúlt években. A Pszichológus a családban sorozatunk részeként 2014-ben megjelent Dr. Purebl György Te jól alszol? című kézikönyve, amely közérthetően beszél az alvással kapcsolatos problémákról és a lehetséges megoldásokról.Rendelje meg itt!

 

Ez is érdekelhet

Biztonságos virtuális környezetben nyílik lehetőség arra, hogy a segítséget kérő szenvedésnyomását enyhíteni lehessen.

Nyilvánvaló, hogy szüksége van rám, azt akarja, hogy foglalkozzak vele. Pedig már régen felnőtt.

Ha valaki tartósan vagy alkalomszerűen fokozott stresszt él át, akkor előfordulhat, hogy „az evésbe menekül”.

Azt már korábbi kutatások is kimutatták, hogy a stressz ronthat az emberek egészségén, ám most először derült ki, hog

Lehetséges, hogy a túlsúlyossá válás következtében nehezebb nyomon követni azt, hogy mennyit eszünk, ami megnövelheti a túlzásba vitt evés valószínűségét.

Minél régebb óta cukorbeteg valaki, annál nagyobb az agyi elváltozás valószínűsége.