Jelenlegi hely

Az alvásszabályzás, avagy Csipkerózsika igaz (?) története

Sokunkkal előfordul, hogy eleve nehezen alszunk el, vagy ha éjjel felébredünk, alig tudunk visszaaludni - vagy esetleg nagyon nehezen tudnak minket mások felébreszteni! A probléma általános jelenség, és nagyon fontos, hogy foglalkozzunk vele! Nade hogyan?

Te jól alszol? Youtube csatorna új epizódja azt mutatja be, hogy hogyan működik agyunkban az elalvás és az ébredés folyamata. Megtudhatjuk, mi a cirkadián ritmus és az alvás-ébrenlét homeosztázis szerepe az egészségünk szempontjából, továbbá kiderül az is, hogy a hétköznapokban mely tevékenységeink, és milyen környezeti tényezők vannak befolyással a kiegyensúlyozott alvásra.
 
 
Míg az említett kérdésekre mind választ kapunk az az űrbéli Csipkerózsika történetéből, a csatorna következő epzódjaiban konkrét tanácsokat adunk majd az elalvás, visszaalvás és felébredés zökkenőmentessé tételére.
 
A témával lapunk folyamatosan foglalkozott az elmúlt években. A Pszichológus a családban sorozatunk részeként 2014-ben megjelent Dr. Purebl György Te jól alszol? című kézikönyve, amely közérthetően beszél az alvással kapcsolatos problémákról és a lehetséges megoldásokról. (Rendelje meg itt!)
 

Ez is érdekelhet

A jó hír, hogy gondolkodásunk mintázatai is módosíthatók, és meg lehet állítani a negatív belső beszédet.

Dönteni nem kínos feladat, hanem a szabadság és az önazonosság élménye.

A függő ember elsődleges törekvése, hogy szoros kapcsolatban lehessen a számára fontos személlyel, legyen az szülő vagy barát, a párja vagy akár a gyermeke. Ennek érdekében...

A párválasztással kapcsolatban rengeteg íratlan szabályunk van, mely „előírja”, mi illendő és elfogadható környezetünk számára – ilyen például az idősebb férfi, fiatalabb nő...

Hogyan ismerhetjük fel egészségtelen - vagy angol szövegekben gyakran mérgezőként (toxic) emlegetett - kapcsolatainkat?

Nemcsak a gyermekek, minden ember játszik – életkortól, fizikai és mentális korlátoktól függetlenül.