Jelenlegi hely

Nobel-díjas témában indul alváshigiénés YouTube-csatorna

Az alvás és a bioritmus kiemelten fontos a testi-lelki egészségünk szempontjából

Mindnyájan tudjuk, hogy aludni jó, sokan azonban csak akkor értik ezt meg, ha valamiért elveszítik képességüket a pihentető alvásra. Dr. Purebl György, a „Te jól alszol?”  c. könyv szerzője nemrégiben azonos címmel YouTube-csatornát indított, amely rövid, szórakoztató animációs filmek formájában  ad információt és tanácsokat az alvással kapcsolatos  kérdésekben.

Mindnyájan tudjuk, hogy aludni jó, sokan azonban csak akkor értik ezt meg, ha valamiért elveszítik képességüket a pihentető alvásra. Az alvás pedig nagyon erősen összefügg a biológiai ritmusunkkal: a napi ritmus felborulása alvászavarhoz, később depresszióhoz vezethet, de növeli az elhízás és a kettes típusú cukorbetegség kockázatát is. Az alvás és a bioritmus kiemelten fontosak mindennapi életünk és testi-lelki egészségünk szempontjából, az ezzel kapcsolatos párbeszéd pedig egyre nagyobb teret kap a médiában. Nem véletlen az sem, hogy a 2017-es Nobel-díjat a napi bioritmus, vagy más néven cirkadián ritmus kutatói kapták meg. (http://medicalonline.hu/tudomany/cikk/amerikai_tudosoke_iden_az_orvosi_nobel_dij)

A témával lapunk folyamatosan foglalkozott az elmúlt években. A Pszichológus a családban sorozatunk részeként 2014-ben megjelent Dr. Purebl György Te jól alszol? című kézikönyve, amely közérthetően beszél az alvással kapcsolatos problémákról és a lehetséges megoldásokról. (Rendelje meg itt!) A szerző nemrégiben a könyv alapján, azonos címmel YouTube-csatornát indított, amely rövid, szórakoztató animációs filmek formájában érthetően ad információt és tanácsokat az alvással kapcsolatos legégetőbb kérdésekben. A csatorna 3-4 hetente új résszel frissül. 

Ez is érdekelhet

A jó hír, hogy gondolkodásunk mintázatai is módosíthatók, és meg lehet állítani a negatív belső beszédet.

Dönteni nem kínos feladat, hanem a szabadság és az önazonosság élménye.

A függő ember elsődleges törekvése, hogy szoros kapcsolatban lehessen a számára fontos személlyel, legyen az szülő vagy barát, a párja vagy akár a gyermeke. Ennek érdekében...

A párválasztással kapcsolatban rengeteg íratlan szabályunk van, mely „előírja”, mi illendő és elfogadható környezetünk számára – ilyen például az idősebb férfi, fiatalabb nő...

Hogyan ismerhetjük fel egészségtelen - vagy angol szövegekben gyakran mérgezőként (toxic) emlegetett - kapcsolatainkat?

Nemcsak a gyermekek, minden ember játszik – életkortól, fizikai és mentális korlátoktól függetlenül.